
Bu Nasıl Bir Karar …?
ADANA- MERSİN YOLCU TREN SEFERLERİ
İKİ YIL SÜRE İLE KALDIRILDI
Ülkemiz de, iki İl arasında en çok tren seferleri ile, en fazla yolcu taşımacılığı yapılan, Adana- Mersin arasındaki tren ulaşımı iki yıl süre ile kaldırıldı. Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı Altyapı Yatırımları Genel Müdürlüğünce, Devlet Demir Yolları İşletmesi Genel Müdürlüğüne gönderilen bir yazı ile, Adana -Mersin arasındaki karşılıklı yolcu taşımacılığı ve tren seferlerinin kaldırıldığı belirtilerek, aşağıdaki açıklama yapıldı:
AÇIKLAMA
“ Bakanlığımız uhdesinde yapımı devam eden, “ Mersin- Adana –
Osmaniye- Gaziantep yüksek standartlı demiryolu hattı inşaatı ile, elektromekanik
sistemlerinin temini” yapım işi kapsamında, Mersin- Adana kesiminde
en büyük yapı olan “ Tarsus aç-kapa yapısı”
ve Tırmıl viyadüklerinde imalatlar devam etmekte olup bölge de başta kazık makinaları olmak üzere, çok
sayıda ağır iş makinası, çalışan tren trafiğinin yanında imalata devam etmekte
ve aynı güzergahta, derin kazı dolgu ve sanat yapısal çalışmaları, tren trafiğini
tehlikeye sokmadan yapılmaya çalışılmakta fakat güvenlik zafiyetleri oluşmaktadır.
Bu çerçevede,
güvenliği tehlikeye sokmadan çalışılabilmesi kritik yapılarda yapım
faaliyetlerinin, proje süresi içerisinde tamamlanabilmesi için, 22 Nisan 2024
tarihinden itibaren başlamak üzere, 24 ay süre ile Mersin – Yenice hattının trafiğe
kapatılması hususunda bilgilerinizi ve gereğini rica ederim.”
SORUYORUZ ?
Bakan adına, Genel Müdür Yardımcısı Enver Mamur imzası ile
gönderilen bu yazı ile, binlerce
vatandaş büyük bir çıkmaz içerisine sokulmaktadır. Sayın Genel Müdür
Yardımcısının, Adana- Mersin arasında günde karşılıklı onlarca yapılan tren seferleri ile asgari 12
bin kişinin Adana -Mersin arasında çalışan bu motorlu trenlerle işlerine gidiş -geliş
yaptığını bildiğine inanıyoruz.
Her hangi bir alternatif çözüm üretilmeden, binlerce kişinin
her gün işlerine nasıl gidiş geliş yapacağı düşünülmeden alınan bu karar sonrası,
uygulamanın başlayacağı 22 Nisan 2024 tarihinden itibaren bu binlerce insan nasıl
her gün nasıl işlerine gidiş geliş yapabileceklerdir.
Toplu taşımacılıkta da, nerede ise her gün artmakta olan gidiş -geliş
ücretlerini, vatandaşlar nasıl ödeyeceklerdir? Daha ötesi de, binlerce vatandaş Adana ve Mersin otogarlarına
da gidiş- gelişte ayrıca şehir içi taşıma ücreti de ödeyeceklerdir.
Dünyada raylı taşıma sistemine olan ihtiyacın, her geçen gün
artmakta olduğu günümüzde ise, alınan
böyle bir karar vatandaşlara karşı nasıl
savunulacak? Devletin en güçlü kuruluşu
olan Devlet Demir Yollarının vatandaşları, işlerine gidiş gelişte kendi kaderleri ile baş- başa bırakıyor olması
topluma nasıl izah edilecek?
Açıklandığı andan itibaren, sosyal medyada tepki ile karşılanan
bu kararla ilgili olarak, Sayın Genel Müdürü Yardımcısı Enver Mamur, yukarıdaki
sorularımıza bir paylaşımla cevap verirse, bizde onu kamuoyuyla
paylaşırız. ( Yorum Haber Tamer Ünal)