Pozantı Gazetesi

istanbul escort

escort istanbul

porno izle

porno izle

avcilar escortşirinevler escortavrupa yakası escortçapa escort

Avrasya Tüneli’yle ilgili bilmeniz gereken 7 şey

Ve merakla beklenen gün geldi… Avrupa ve Asya kıtalarını kara yoluyla dördüncü kez bağlayacak proje Avrasya Tüneli açılıyor… Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan ve Başbakan Binali Yıldırım’ın katılımıyla Avrasya Tüneli bugün saat 14:00’da açılacak. İşte tünelle ilgili bilinmesi gereken 7 şey!

Avrasya Tüneli’yle ilgili bilmeniz gereken 7 şey
Bu haber 20 Aralık 2016 - 10:26 'de eklendi ve 459 views kez görüntülendi.

Nereden geçecek?

Avrasya Tüneli’ne Avrupa yakasında Yenikapı’dan girilecek. Ahırkapı’yı izleyerek tünel Boğaz’ın altından Harem’den çıkacak. Tünel Anadolu yakasında D-100 karayoluna katılacak.

Kaç TL olacak?

Avrasya Tüneli’nden otomobiller için geçiş ücreti 4 dolar+KDV olarak açıklandı. Minibüsler ve otobüsler için ücret 6 dolar+KDV olacak.

Ne zaman kullanılabilecek?

Avrasya Tüneli bugün devlet protokolüyle açılacak. Fakat tünel yarından itibaren halkın kullanımına sunulacak. Tünel 30 Ocak’a kadar 07.00 ile 21.00 saatleri arasında kullanılabilecek.

Avrasya Tüneli kaça mal oldu?

Avrasya Tüneli olarak bilinen İstanbul Boğazı Karayolu Tüp Geçişi projesinin temeli 2011 yılında atıldı. Projeyi Avrasya Tüneli İşletme İnşaat ve Yatırım (ATAŞ) şirketi inşa etti. Tünelin yapımının 1.3 milyar dolara mal olduğu belirtiliyor. Ataş, tüneli 24 yıl 5 ay işletecek. Sonunda tüneli kamuya devredecek. Proje için günde tek yön 35 bin araç garantisi verildi. Bundan eksik araç geçerse farkı devlet ödeyecek.

Proje için neden bu güzergâh seçildi?

İstanbul Üniversitesi tarafından 1997 yılında İstanbul Büyükşehir Belediyesi adına hazırlanan Ulaşım Master Plan Çalışması bulgularına dayanılarak, 2003 yılında yeni Boğaz geçişi için ön fizibilite çalışması yapıldı.

Buna göre, yeni bir köprü inşasının önemli çevresel zorlukların yanı sıra planlama ve tasarım güçlüklerine yol açacağı sonucuna varılarak bir karayolu tüneli yapılması tavsiye edildi. 2005 yılında ise tünel geçişinin güzergâh seçeneklerini inceleyen bir fizibilite çalışması gerçekleştirildi. Bu fizibilite çalışmasının ardından bugünkü güzergâh, şu üç ana nedenden dolayı tercih edildi:

Mevcut iki köprü ile bağlantılı olarak tünelin konumunun Boğaz geçişlerinde sağladığı eşit dağılım;

Tünel uzunluğunun kısa olması sonucunda en düşük yatırım maliyeti;

İnşaat şantiyelerinin ve işletme tesislerinin (gişeler, işletme binası) kurulması için yeterli alanın mevcut olması.

Tüneli hangi araçlar kullanabilecek?

Tünel yalnızca hafif araçların (otomobiller, minibüsler) kullanımına izin verilecek şekilde tasarlandı. Ağır taşıtlar, iki tekerlekli araçlar (motorsiklet, bisiklet) ve yayalar tünelden faydalanamayacaklar.

Avrasya Tüneli kaç şiddetinde bir depreme dayanıklı?

Mw 7,25 büyüklüğünde bir depremin Ana Marmara Fayı’na ortalama 17 km mesafede bulunan Avrasya Tüneli’nde yaratacağı şiddet EMS’98 ve MMI ölçeğine göre ortalama 8 olacak. Ancak Avrasya Tüneli’nin deprem tasarımı 9 şiddetinde bile hasar görmemesini temin etmekte.

 

HABER HAKKINDA GÖRÜŞ BELİRT

YASAL UYARI! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, pornografik, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen kişiye aittir.
POPÜLER FOTO GALERİLER
SON DAKİKA HABERLERİ
İLGİLİ HABERLER

sakarya escort bayansakarya escort bayansakarya escort bayanistanbul escort bayan

escort bursaescort ankaraescort adanaescort sakarya