1xbet betist supertotobet
Pozantı Gazetesi
webmaster forum

“Tarımın Kalbine Hançer Saplanıyor”

“Tarımın Kalbine Hançer Saplanıyor”
Bu haber 07 Mayıs 2017 - 9:26 'de eklendi ve 980 views kez görüntülendi.

A
Adana’da betonlaşmaya kurban edilen tarım topraklarına ‘Güney Kuşak Bulvarı’ ile 22 milyon 500 bin metrekare alanın daha ekleneceği uyarısında bulunan CHP Adana Milletvekili Zülfikar İnönü Tümer, bölgesel havalimanı inşaat alanı nedeniyle de 8 milyon 700 bin metrekare tarım toprağının yok edileceğini kaydetti

 “Tarımın kalbine hançer saplanıyor”

 “Adana’da 22 milyon 500 bin metrekare tarım toprağı yok ediliyor!”

Cumhuriyet Halk Partisi (CHP) Adana Milletvekili Zülfikar İnönü Tümer, Çukurova’da birinci sınıf mutlak sulu tarım arazilerinin kalbine hançer saplanmaya devam edildiğini vurguladı. 2009 yılından bu yana gündemde olan Adana’da Güney Kuşak Bulvarı ile 22 bin 500 dekar (22 milyon 500 bin metrekare) tarım toprağının tarihe gömüleceği uyarısında bulunan Tümer, Çukurova Bölgesel Havalimanı inşaat alanının da 8 bin 700 dekarlık (8 milyon 700 bin metrekare) tarım toprağını yok edeceğini kaydetti. Tümer, havalimanının etrafında oluşacak yapılaşmanın da en az inşaat alanı kadar tarım toprağını bitireceğini dile getirdi.

 Cumhuriyet Halk Partisi (CHP) Adana Milletvekili Zülfikar İnönü Tümer, Adana’da birinci sınıf mutlak tarım arazilerinin hızla yok edildiğini bildirdi. Adana’nın Seyhan ve Yüreğir ilçelerini kapsayan, kent merkezinin batısında ‘Büyük Dikili Otoyol Kavşağı’ndan başlayıp doğuda D-400 İncirlik Kavşağı’na kadar olan bölgede yer alan ‘Güney Kuşak Bulvarı’nın Adana tarımının kalbine bıçak gibi saplanacağı uyarısında bulundu.

“ALTERNATİF GÜZERGAH VAR”
815 dekarı bahçe olmak üzere toplamda 22 bin 500 dekar (22 milyon 500 bin metrekare) tarım alanında bulvar nedeniyle yapılaşma baskısı oluşacağını belirten Tümer, çağdaş ve bilimsel kentleşmenin tarım alanlarının tahrip edilerek değil koruma kullanma dengesinin gözetilerek yapılabileceğini vurguladı. Tümer, bu ilkeler göz ardı edildiği takdirde ‘Güney Kuşak Bulvarı’nın Adana tarımına büyük bir darbe vuracağını dile getirdi.

Çukurova’da bereketli birinci sınıf mutlak tarım topraklarının her geçen gün betonlaşmaya kurban edildiğini kaydeden Tümer, uzmanların alternatif güzergah belirlemelerine rağmen 2009 yılından bu yana gündemde olan Güney Kuşak Bulvarı’nın Büyükşehir Belediye Meclisi’nde onaylandıktan sonra Valilik İl Koordinasyon Kurulu’nda iki bilim insanı üyenin reddetmesine rağmen oy çokluğuyla geçmesinin yanlışlığına işaret etti.

“HARİTA UYGULAMALARI GÖZDEN GEÇİRİLMELİ”
Toplamda 2 milyon metrekare alana tekabül eden tarım toprağının yapılacak bulvarla ikiye bölüneceğini ardından yapılaşma baskısıyla beton bloklara teslim edileceğini kaydeden Tümer, Büyükşehir ve ilçe belediyelerinin ekolojik ve ekonomik kayıplara meydan vermemek, gelecek nesillerin gıdaya erişimini sağlamak adına harita uygulamalarını gözden geçirmek zorunda olduğunu dile getirdi.

Bakanlar Kurulu’nca ‘Büyük Ova Koruma Alanı’ olarak ilan edilen alanda 8 bin 150 dönümü narenciye bahçesi olmak üzere toplam 22 bin 250 dönüm sulu mutlak tarım arazisinin bulvar uğruna yok edileceğini kaydeden Tümer, “Bu alan sadece buğday yetiştirilse dahi yılda 18 bin ton (1800 kamyon dolusu) buğday üretimi yapılabilecek yerdir. Çukurova’da yılda en az iki ürün alınabilmektedir. Tarım ürünü ihraç eden ülke durumundan ithal eden ülke konumuna geldik, bu bile bu tarım arazilerinin kurtarılmasının önemli olduğunu ortaya koymaktadır. Üniversitelerimizden bilim insanları Şakirpaşa Havalimanı’nın genişleme olasılığını da gözeterek sözkonusu alana fazla yaklaşmadan alternatif güzergahları ilgililere sunmuştur. Bu nedenle büyük yanlışlıktan bir an önce vazgeçilmelidir” diye konuştu.

“ÇUKUROVA BÖLGESEL HAVALİMANININ YERİ SULU MUTLAK TARIM ARAZİSİDİR”

Daha önce dünyanın en önemli tarım arazileri olarak belirlenen mutlak tarım topraklarını Öğretmenler Bulvarı’nda Alışveriş Merkezi’ne, ardından Türkmenbaşı Bulvarı’nda betonlara teslim eden zihniyetle Güney Kuşak Bulvarı’nı projelendiren zihniyetin aynı olduğuna dikkat çeken Tümer, Mersin ili Tarsus ilçesi Kargılı, Karsavran, Çiçekli, Çağbaşı ve Ballıca köyleri arasında kalan ve 8 bin 700 dekar (8 milyon 700 bin metrekare) üzerinde temeli atılan Çukurova Bölgesel Havalimanı’nın da onarılmaz yanlışlara gebe olduğunu söyledi. Tümer, havalimanı etrafında oluşturulacak yapılaşma nedeniyle de en az inşaat alanı kadar tarım arazisini bitireceğini vurguladı.

Çukurova Üniversitesi Ziraat Fakültesi Toprak Bölümü tarafından 1982-1985 yılları arasında yapılan ve ‘Çukurova Bölgesel Havalimanı’nın yapılacağı arazileri içine alan detaylı toprak etüd ve haritalama çalışmasının bölgede gerçekleşen drenaj ve arazi ıslahı çalışmaları sonucunda tuzluluk ve drenaj problemlerinin ortadan kalktığını, sulama altyapısının tamamlandığını ifade eden Tümer, “Havalimanının yapılması planlanan araziler sulu tarım koşullarında yılda 2-3 defa ürün alınabilecek şekilde tarıma elverişlidir. Toprak yetersizliği, eğim, taşlılık, toksik elementler gibi herhangi bir sınırlayıcı özellik içermemektedir. Buna karşılık, sahip olduğu ekolojik koşullar ile her türlü tarla ve bahçe tarımı için elverişliliği olup bu faktör bu alanı da içine alan Çukurova’yı Türkiye’nin en önemli tarım arazisi olma özelliği kazandırmaktadır. Küresel ısınma nedeniyle, sulu tarım alanlarının öneminin daha da arttığı günümüzde söz konusu alanda sulama suyunun yeterli olması ve sulama altyapısının mevcut oluşu, alanın tarım arazisi olarak önemini daha da arttırmaktadır” diye konuştu.

“TARIM DIŞI KULLANILAMAZ”

Bütün bu özellikler dikkate alındığında Çukurova Bölgesel Havalimanı’nın yapılacağı alanın tamamının 5403 sayılı ‘Toprak Koruma ve Arazi Kullanım Kanunu’ ilgili maddelerinde yapılan tanımlara göre ‘Sulu Mutlak Tarım Arazisi’ ve aynı yasa hükümlerine göre bu şekilde kullanımına devam edilmesi için korunması gereken yerlerden olduğuna vurgu yapan Tümer, “Ayrıca arazi yetenek sınıflamasına göre 1. sınıf, 2. sınıf ve yer yer 3. sınıf arazilerden oluşmaktadır. Alanda halihazırda Akdeniz iklimi ve ekolojik koşullarında üretimi yapılabilen tüm kültür bitkilerinin tarımı başarılı bir şekilde yapılmaktadır. Buna karşılık, Kargılı, Karsavuran, Çiçekli, Çağbaşı ve Ballıca köyleri arasında kalan araziler, taşkın riskinin bulunması, zeminin bina, yol, vb. tesisler için uygun olmaması, ancak kalın killi aluviyal deponun yerinden kazınarak yerine stabilize malzeme ile dolgu yapılmasını gerektirmesi gibi nedenlerle tarım dışı kullanım biçimlerine uygun değildir” dedi.
“PİST VE BİNALAR HASAR GÖRÜR”

Çukurova Bölgesel Havalimanı alandaki kil nedeniyle yapılacak pist ve binaların mutlak hasar göreceğini ifade eden Tümer, tarım topraklarının korunması için Valilik başta olmak üzere Devlet Hava Meydanları İşletmeleri (DHMİ), belediyeler ve ilgili kurumların üniversiteler ve tarım paydaşlarıyla zaman geçirmeden bir araya gelmesi gerektiğini sözlerine ekledi.

Etiketler :
HABER HAKKINDA GÖRÜŞ BELİRT

YASAL UYARI! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, pornografik, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen kişiye aittir.
POPÜLER FOTO GALERİLER
SON DAKİKA HABERLERİ
İLGİLİ HABERLER